teisipäev, 25. oktoober 2016

Mõtisklusi

"You tell everyone or anyone that has ever doubted, thought they did not measure up or wanted to quit, you tell them to look up, get up and don't ever give up." 

 

Mulle sellised mõtteterad meeldivad. Neid tuleb mitu korda lugeda, et nende tõelisest palest ja tagamõttest aru saada. Olen oma lemmikuid siia aegajalt postitanud ning üritan seda teha ka edaspidi. 

Mõtisklen siin...


Olen olnud treeneri ametis nüüd juba 10 aastat. Minu juures on aastate jooksul treeninud sadu ja sadu, kui mitte tuhandeid noori kergejõustikuhuvilisi. Hoian oma treeninggruppe väga, pean neist kõigist lugu (kuni peetakse lugu minust) ja olen alati valmis neid aitama ja kuulama, kui miskit on mureks. Pean väga lugu nendest noortest, kes teevad midagi suure isuga. Austan väga neid, kes tahavad eristuda keskmisest endavanusest noorest. Sest keskmine sellises vanuses noor ei tegele spordiga (või kui tegeleb, siis eesmärgiga sõpradega lihtsalt aega veeta). Üha haruldasemaks muutub selliste noorte leidmine, kes tahaksid vaeva näha, et spordis läbi lüüa. 


Hetkel treenib minu juures ligi 80 noort kergejõustiklast. Mitte kunagi varem ei ole ma niipaljudele üritanud spordipisikut sisse süstida. Kõige nooremad on vahvad, nende trennid on mängulised ja rõhk on sõnal FUN! Nii see käib ja nii see peabki käima. Mul on täiega vedanud, et mul on nii vahvad lapsed trennis. Kõige vanemate grupis ei saa rõhk enam sõnal FUN olla, sest seal tahaks ma näha neid noori, kellega oleks huvitav koos pingutada, et mingil alal väga heaks saada. Mul on väga palju väga andekaid noori, tõepoolest on. Niipalju ei ole neid kunagi varem koos minu juures treeninud. Nii et tegelikult ei olegi nagu reaalsus nii kurb, et pole, kellega tööd teha. On ikka küll, aga...

...andekus üksi ei vii kaugele. Võib viia päris noorteklassides, aga varem või hiljem saab see teekond ikkagi otsa. Töökus on teine pool, mis on vähemalt sama oluline, kui mitte isegi olulisem! Vot siin peitub probleem. Töökaid noori on vähe. Tööd ei viitsita teha, tööd ei taheta teha. Andekaid noori on kindlasti rohkem kui töökaid. Ja nüüd on vaja leida need, kes on andekad, aga ka töökad. Ja see on kõige keerulisem üldse. Sest selliseid on väga väga vähe. Mul õnneks on mõned sellised. Aga võiks olla kordades rohkem, sest andekaid ju justkui on...


Pean ennast muidu keskmisest tugevamaks motiveerijaks. Usun, et see on pigem mu tugev kui nõrk külg. Aga pean tunnistama, et osade noorteni ei ole ma suutnud oma sõnumit viia. Olen üritanud ühtepidi ja teistpidi, ent tulemus on sama. Kurb. Mõtlen tihti nii, et kui panna kokku mõne minu juures treenivad noorsportlase andekus ja minu enda töötahe, saaks kokku päris hea sportlase. Mina olin noorena andetu. See on fakt. Minust on andekamad 80% minu juures praegu treenivatest noortest. Aga töökus aitas mind palju ja vähemalt 80% neist ei jõua kunagi nii kaugele, kuhu jõudsin mina. Kuigi eeldused on neil tunduvad paremad. 


Aga ma ei hakka kurtma, kui raske on ikka tublide noorte leidmine tänapäeval. Nii teevad paljud meie treenerid. Ja mida me sellest võidame? Mitte midagi. Ma olen alati teinud oma tööd suure pühendumusega ja teen seda ka edaspidi. Üritan leida veel rohkem viise, kuidas noortele aru pähe panna. Üks nendest moodustest on ka sportliku eeskuju näitamine. Ja just sellest räägibki see blogi siin.


Ma teen sporti, sest ma armastan sporti. Ma annan endast igal treeningul kõik, sest ma ei andestaks endale iial, kui hoiaksin end trennis tagasi. Ma ei jäta trenne ära, sest täna võiks minna teatrisse või sõpradega välja sööma. Sport on harjumus, see on eluviis. 

 

Ma teen jälle trenni. Ma pingutan kõvasti, et midagi saavutada. Kuhu see teekond mind viib, seda näitab vaid aeg... Kellel on huvi ja tahtmist mind sel teekonnal saata, saavad seda teha, kui külastad seda blogi. Kui suudan vähemalt ühte inimesse süstida suuremat tahet sporti teha, on mu eesmärk juba täidetud. Kuna olen viimased poolteist kuud teinud trenni juba asjalike koormustega, hakkan oma tegemisi jälle pisut tihedamini teiega jagama. Stay Tuned!



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar